Novac dobijen od prodaje Naftne industrije Srbije je podeljen, a svoj deo Vojvodina namerava da utroši i u izgradnju autoputa Temišvar – Novi Sad – Ruma. Međutim, trasa ove saobraćajnice na delu od rumunske granice do Novog Sada nije ucrtana u Prostorni plan Srbije, pa ne može ni da se gradi. Očigledno je da pokrajinska vlast zaboravlja činjenicu da je putna mreža Srbije jedinstvena. A “zeleno svetlo” nadležnih Vojvodina za ovaj projekat još nema.

Deo od Novog Sada do Rume nije sporan i ekonomski je opravdan, tvrde stručnjaci. I država je planirala izgradnju saobraćajnice sa četiri trake od Petrovaradina, preko Iriga, do Rume i dalje do Šapca i Loznice. Generalni projekat s pratećim studijama pre dve godine uradio je Institut za puteve Beograd. A, onda su se u Vojvodini dosetili, i trasu preko Zrenjanina i Srpske Crnje produžili do rumunske granice. Lako bi se možda promenio i Prostorni plan i ucrtala željena trasa pokrajinskih vlasti, ali je suludo da Srbija gradi dva autoputa ka Temišvaru.
Naime, put E -70, od Ljubljane, preko Zagreba i Beograda, vodi dalje ka Pančevu, Vršcu i Temišvaru. Upravo taj autoput Srbija na svojoj teritoriji planira da kompletira. Obilaznicom oko Beograda preko Bubanj Potoka i budućeg mosta preko Dunava kod Vinče put se nastavlja do Pančeva i u punom profilu ide do Vršca. Ovaj autoput ne samo što je ucrtan

u Prostorni plan, već postoji i na mapi evropskih saobraćajnica.
To što ova magistrala nije u potpunosti “pokrivena” Prostornim planom Srbije, smatraju u pokrajinskoj administraciji, problem je koji će moći da se reši “u hodu”.
Nameru da izgradi ovu magistralu iz pravca Temišvara, preko srpsko-rumunskog prelaza Međa, Novog Sada, tunela kroz Frušku goru, pa do Rume, jesenas je u prisustvu ministra Božidara Đelića najavio predsednik Izvršnog veća Bojan Pajtić. Pokrajinski čelnici tada su naglasili da je ovaj projekat naišao na odobravanje Nacionalnog saveta za infrastrukturu.
– Činjenica je da put od 165 kilometara nije celom dužinom predviđen Prostornim planom – rekao je u utorak za “Novosti” prof. dr Dragoslav Petrović, sekretar Pokrajinskog sekretarijata za nauku. – Neka dokumentacija nedostaje u Prostornom planu. To je deo koji ide do Rume, tunel do Iriga je predviđen, ali ne i ovaj drugi do Petrovaradina i Novog Sada, a nema ni mosta preko Dunava koji smo predvideli. Kada budu usvojeni studija i idejni projekat, logično je da se prema njima podese elementi prostornog plana.

MRKONjIĆ: NIŠTA MIMO PLANA
Milutin Mrkonjić, ministar za infrastrukturu, kaže da ne zna za planove Vojvođana da novac od prodaje NIS ulože u izgradnju još jedne trase autoputa ka Temišvaru.
– Ja sam ministar u Vladi Srbije, a Srbiji je prioritet izgradnja Koridora 10. I, šta je to Vojvodina – zapitao se ministar.
Na našu konstataciju da pričamo o autonomnoj pokrajini, Mrkonjić kaže:
– Ja sam već rekao da sam ja ministar u Srbiji, a vi dalje zaključujte sami – ponovio je ministar, ali, ipak je pojasnio da izgradnja mimo Prostornog plana ne dolazi u obzir. – Znate da imamo dovoljno inženjera i stručnjaka koji će to lepo da razjasne. Prepustimo to njima.

ŠTA HOĆE NOVI SAD
Ne znam šta žele pokrajinske vlasti. Plan države je da se gradi put od Novog Sada do Šapca, gde bi trebalo da bude novi most na Savi – kaže za “Novosti” Zoran Drobnjak, direktor “Puteva Srbije”. – To je opravdano, završen je generalni i radiće se idejni projekat. Isto tako, država će graditi autoput Beograd – Pančevo – Vršac. Srbija, inače, za četiri godine ulaže 500 miliona evra u putnu mrežu u Vojvodini iz kredita i budžeta.

Izvor> Novosti 04.02.2009.