Autoput od Bara do Boljara, dužine 169,2 kilometra, koštaće oko 1,94 milijarde evra.

Tri konzorcijuma i jedna kompanija dostavila su ponude na tender za izgradnju autoputa od Bara do Boljara. Koridor autoputa od Bara do Boljara ići će trasom Đurmani, tunel Sozina, Mareza, Smokovac, Bratonožići, Veruša, Mateševo, Andrijevica, Berane i Boljari. Na trasi je planirana gradnja 42 tunela i 92 mosta i vijadukta.

Autoput od Bara do Boljara, dužine 169,2 kilometra, koštaće, prema preliminarnim procenama, oko 1,94 milijarde evra.

Ponude za gradnju kompletnog autoputa dostavio je konzorcijum kojeg čine grčka kompanija „Aktor” i izraelska „Hausing end konstrakšn holding”, a čije je komercijalno ime „Šikun Binui”. Takvu ponudu je dostavila i kompanija „Štrabag” iz Austrije, kao i hrvatski Konstruktor konzorcijum u čijem su sastavu „Konstruktor-inženjering”, „Tehnika” i „Institut građevinarstva” Hrvatske. „Konzorcijum, koji predvodi austrijska kompanija „Alpina”, u čijem su sastavu i „Por” i „Osijek Koteks”, prijavila se samo za gradnju deonice od Podgorice do Mateševa”, saopšteno je juče na javnom otvaranju ponuda.

Ministar saobraćaja, pomorstva i telekomunikacija Andrija Lompar, kazao je da „ozbiljnost ponuđača i njihov renome garantuje da ćemo imati kompetentne ponude i da ćemo dobiti dobre uslove”. „Pokušaćemo da sve to obavimo u roku od dve sedmice. Nakon proglašenja pobednika pristupićemo pregovorima u vezi sa koncesionim ugovorom i finansijskim zaključenjem”, rekao je Lompar.

Lompar je objasnio da će ponuda konzorcijuma koji predvodi „Alpina” biti ravnopravno tretirana sa ostalim.

„Ako za vladu bude prihvatljiva ponuda za gradnju celog autoputa onda ćemo je prihvatiti. Ako takva ne bude prihvatljiva, onda ćemo sve četiri ponude za deonicu od Podgorice do Mateševa evaluirati i među njima izabrati najbolje”, kazao je Lompar.

Kako je saopšteno iz vlade, ključni faktor za odlučivanje o ponudama biće učešće države. Ponuda najmanje opterećujuća za državu i budžet biće najbolje rangirana. To znači, kako pojašnjavaju iz vlade, da bi ukupna cena za izgradnju autoputa bila umanjena za prihode od putarine i onih koji mogu biti ostvareni od koncesija nad pumpama, motelima, hotelima i malom privredom koja bi bila povezana sa autoputem.

Izvor: Politika, 04.03.2009