U infrastrukturu će ove godine biti uloženo 382,61 milion evra. Taj novac je, prema planu resornog ministarstva, uglavnom namenjen za izgradnju 41,8 kilometara autoputa na Koridoru 10, mosta kod Beške, završetak železničke stanice Prokop i početak radova na obnovi oko 100 kilometara pruge.

Na deonici Koridora 10 od Leskovca prema makedonskoj granici izgrađeno je 4,5, a preostalo je da se ove godine završi još 21,8 kilometara, čija predračunska vrednost iznosi 30,97 miliona evra. Glavni projekti postoje, ali je zemljište samo delimično eksproprisano.

Tenderi za dve deonice autoputa od Horgoša do Novog Sada biće raspisani u martu, a početak radova se najavljuje za 6. april. Od projektne dokumentacije postoje samo idejni projekti, a zemljište je delimično izuzeto na tih 20 kilometara budućeg autoputa.

Što se dokumentacije tiče, ista je situacija i sa petljama na severnom kraku Koridora 10. Njihovu izgradnju, koja bi trebalo da počne krajem godine, finansiraće Izvršno veće Vojvodine sa 30 miliona evra.

Planiran je i završetak obilaznice oko Beograda, odnosno njenog dela od Orlovače do Bubanj potoka, kao sastavnog dela Koridora 10. U te svrhe će otići 11 miliona evra.

U ovogodišnjem planu ministarstva za infrastrukturu je i završetak, inače nekoliko puta odlagane, beogradske železničke stanice Prokop, za koju postoji kompletna dokumentacija. Iz budžeta je za nju opredeljeno 27,3 miliona evra. Nešto manje novca, 20,3 miliona, biće utrošeno za završetak železničkog depoa u Novom Sadu, na kome bi radovi trebalo da počnu 1. maja.

Most kod Beške, koji gradi austrijska „Alpina”, trebalo bi da bude završen 2010. godine, a ove godine će u njega biti uloženo 33 miliona evra.

Na Žeželjevom mostu u Novom Sadu, za koji se trenutno dorađuju projekti, radovi treba da počnu krajem novembra, a 60 miliona evra za njegov završetak će obezbediti AP Vojvodina, Novi Sad i Evropska unija.

Na železničkom Koridoru 10 planirano je ulaganje u vrednosti od 38 miliona evra u modernizaciju 24 kilometra pruge od Batajnice do Golubinaca, a radovi bi trebalo da budu okončani do kraja godine.

Tender za modernizaciju pruge od Jovca do Ćuprije, sa mostom preko Morave, biće raspisan 1. aprila, a radovi bi trebalo da počnu u avgustu. Ta investicija je vredna 54,7 miliona evra, dok će tender za najdužu deonicu – 60 kilometara od Ćele-kule do Staničenja biti raspisan u junu, a radovi bi trebalo da počnu u oktobru.

Projektna dokumentacija za sve tri deonice na železničkom koridoru je završena, a eksproprijacija zemljišta je u toku.

Izvor: POLITIKA, 27/02/2009